Tip os log ind
Peter Langborg.

Vanviddet fortsætter på Brændgårdskolen

02. april 2019, 10.40

Brændgårdskolen Mobning er dagligdag for elever på Brændgårdskolen og endnu værre synes det at være, at skolen forsøger at skjule dette overfor forældre til børn på skolen således, at skolens ledelse ikke skal bruge kræfter på dette.

Denne skole har nemlig ikke ansatte/ledelse med kræfter til andet end, hvad der er bestemt som primæropgave for skolen, nemlig at aftage Herning Kommunes tosprogede elever fra alverdens afkroge af kloden. Grunden til, at disse skal samles på én skole, er, at så indregnes der så høje socialøkonomiske faktorer, at alt udadtil kommer til at se lyserødt og fint ud.

Hvordan kan politikerne og skolens ledelse tillade sig at ødelægge så mange etnisk danske børn, som det er tilfældet? I mange af klasserne på skolen er både 60, 70 og 80 procent af eleverne tosprogede. Hvilken vej vil integrationen gå i disse klasser? Undersøgelser fra tænketanken Kraka og revisions- og konsulenthuset Deloitte viser, at allerede ved 15 procent tosprogede i en klasse, vil de resterende 85 procent etnisk danske børn få en væsentlig nedgang i deres livsløn.

Undersøgelsen påviser direkte, »Så længe at færre end 15 pct af eleverne i en klasse har ikke-vestligt statsborgerskab, påvirker det ikke elevernes fremtidige indkomst. Men er der flere ikke-vestlige elever i klassen, kan den enkelte elev - ifølge analysen - se frem til 20 år senere at få en løn, som er knap 20 pct. lavere, end den ellers ville have været. I tallene er der taget højde for elevernes socioøkonomiske baggrunde, oplyser Kraka.«

Hvis man fordelte de tosprogede på samtlige kommunens skoler, kunne man sagtens holde procent-andelen i den enkelte klasse under 15 procent, men det rører overhovedet ikke politikerne, for naturligvis skal deres egne børn ikke i nærheden af dette befolkningssegment, så hellere ødelægge en masse etnisk danske børn, som politikerne personligt ingen berøringsflade har med.

For at få puslespillet til at gå op, har politikerne så placeret en »leder« i toppen af skolen, som de kan bruge som en anden marionetdukke. En leder, som aktivt gør alt for at skjule forholdene for omverdenen herunder forældre til børn på skolen. Efterfølgende venter politikere og ledere så på den årlige opgørelse over, hvor »gode« de enkelte skoler er til at uddanne vore børn. Opgørelsen ser fin, ja nærmest fornem ud for Brændgårdskolen, for der reguleres så voldsomt for socialøkonomiske forhold, at den reelt intet har med virkeligheden at gøre.

Dette kommer så til udtryk, når børn skifter skole. Ved en elevs skift til en anden skole fra Brændgårdskolen, kommer fakta så frem. Eleven fra Brændgårdskolen er uhjælpelig bagud i forhold til til sine jævnaldrene på andre skoler, ja faktisk kan der ofte være tale om hele klassetrin i forskel på elevernes standpunkt.

Det er fuldstændig vanvittigt, at et politisk eksperiment skal kunne få sådanne konsekvenser for vore børn. Havde det været et lægeligt eksperiment, som havde påvirket medvirkende i samme omfang, ville de medvirkende få kæmpe erstatninger og eksperimentet ville omgående blive hermetisk lukket, men sådan er det bare ikke, når det er politikere, som eksperimenterer til trods for, at dem, de eksperimenterer med, ikke har mulighed for at sige fra, hvilket dog trods alt er tilfældet i det lægelige eksperiment.

Mange gange har man i spøg hørt sætningen »Du burde have dine skolepenge tilbage"« ytres dette i forhold til børn på Brændgårdskolen, er der ikke tale om spøg mere. Disse børn burde virkelig have deres skolepenge retur ,således at de kunne betale sig til den læring, som Brændgårdskolen ikke har evnet at give dem og således at de kan få noget kompensation for den mobning, som skolen ej heller har evnet at skærme dem imod.

Link til en artikel omkring Kraka og Deloittes undersøgelse: https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10792841/andelen-af-indvandrere-i-klasserne-kan-aflaeses-paa-boernenes-livsloen/

Ordet er dit



Mere Debat