Tip os log ind
De to direktører og indehavere Michael Nederby (t.v) og Erik Andreæ står i spidsen for cirka 60 ansatte i Brands4Kids. ?
Foto: Flemming Hansen

Overskuddet tog et lille dyk hos Ikast-firma

Brands4Kids udtrykker tilfredshed med 2018-regnskabet, hvor der blev tjent knap seks millioner kroner i et svært marked
15. maj 2019, 19.44

Regnskab Tøjbranchen er under stor forandring, hvor en stor del af salget flytter fra de fysiske butikker til onlinesalg. Det har knækket nakken hos flere tøjfirmaer og butikker, og udfordringerne har også påvirket 2018-regnskabet hos Ikast-virksomheden Brands4Kids, der sælger børnetøj via butikker og webshops.

Det netop offentliggjorte regnskab viser, at resultatet før skat er faldet fra 7,4 millioner kroner i 2017 til 5,9 millioner kroner i 2018. I en pressemeddelelse udtrykker administrerende direktør Erik Andreæ tilfredshed med året.

- Vores afsætning har været i vækst igen i år, hvilket vi ikke havde forventet, da starten af 2018 var præget af tilbageholdenhed i detailhandlen. Branchen har jo desværre været præget af et par konkurser ikke bare blandt vores kollegaer, men også i detaildelen. Det påvirker os alle, siger Erik Andreæ.

Begge hænder på rattet

Brands4kids' strategi har siden 2009 været en konsolidering af virksomheden ved at samle flere brands under ét tag og dermed gøre det mere økonomisk for forhandlerne at handle et sted. For godt et år siden flyttede virksomheden hovedkontor og lager fra Lollandsvej i Herning til dobbelt så meget plads på Industrivej i Ikast.

Udmeldingen var en ambition om at fortsætte virksomhedens vækstrejse, og den plan er intakt.

- Trods det, at vores resultat før skat er mindre end 2017, er vi ganske tilfredse. Vi har brugt 2018 til at trimme forretningen yderligere, og vores flytning til Ikast har nu gjort, at vi her i starten af 2019 har kunnet lave yderligere opkøb. Vi forsøger hele tiden at være på mærkerne, når det gælder vores strategi om at øge vores forretningsområder Basic, Fashion og Outdoor med det formål at gøre Brands4kids stærkere og mere klar til fremtiden. Dét, som vi ser ske i vores branche for tiden, virker ikke til at være godt for nogen. Presset er stort for os alle, og derfor gælder det om at holde godt fast i rattet med begge hænder, udtaler Erik Andreæ.

Det omtalte opkøb var som beskrevet i Herning Folkeblad i marts overtagelsen af de to børnetøjs- og juniormærker Color Kids og Kilmanock fra Active Sportswear Int. A/S, som gik konkurs. Med opkøbet fulgte også cirka 10 medarbejdere fra de to tøjmærker, og samlet beskæftiger Brands4Kids omkring 60 ansatte.

Klar til disruption

Brands4Kids har arbejdet målrettet på at følge med trenden, hvor mere salg flytter online. Opgaven er samtidig at hjælpe de butikskunder, som sælger børnetøj i både fysiske butikker og via webshop.

- Vi ser det som vores klare opgave, at gøre Brands4kids klar til denne »disruption«, som i vores verden primært handler om, at vi gør tingene enklere og får sat strøm til dét at sælge børnetøj effektivt og med høj indtjening for vores forhandlere. Fremtiden ser ganske anderledes ud, end det vi ser i dag, og er vi ikke klar, så ender vi nok desværre med at være i en status quo situation, hvilket vi ikke ser som en option, siger Erik Andreæ.

I dag sælger Brands4Kids følgende mærker: Pippi, Celavi, Me Too, Minymo, Creamie samt Color Kids og Kilmanock.

Ordet er dit



Mere Erhverv