Tip os log ind
  • 1/: - Hele virksomheden skal ikke digitaliseres fra dag ét. Man skal starte der, hvor det giver god mening, og kunderne allerede efterspørger det, siger Annabeth Aagaard.
    Foto: Henrik Ole Jensen
  • 1/: Indsamling og deling af data skal gå på tværs af forsyningskæden, og derfor handler en stor del af digitaliseringen om at have tillid til sine leverandører og samarbejdspartnere. - Virksomhedsdata kan også være følsomme, og hvordan sikrer vi, at data forbliver ejerens. Hvis man ligger noget op på amerikanske platforme som Facebook og Twitter, så tilhører det platformen. Ergo er der brug for en ny EU-lovgivning, som beskytter europæisk data, siger Annabeth Aagaard. Derfor er Centret også med i et EU-projekt, Next Generation Internet (NGI-Move), som netop undersøger mulighederne heri.
    Foto: Henrik Ole Jensen
  • 1/: Annabeth Aagaard står i spidsen for Centre for Business Development på universitetsinstituttet Btech i Herning, som arbejder med at formidle den viden der findes på digitaliseringsområdet. Her er man ved at lægge sidste hånd på en digital læringsplatform med blandt andet videocases, tutorials og værktøjer, som virksomhederne kan bruges til at komme i gang. - Vores fornemste opgave er at decifrere noget af den tunge forskning for virksomheder, så de kan bruge det, og at få synliggjort mulighederne i de digitale teknologier, siger Annabeth Aagaard.

Der er ikke nogen let vej til digitalisering

Danske virksomheder taber terræn i forhold til de lande, vi normalt sammenligner os med, når det kommer til digitalisering
02. oktober 2018, 13.47

De færreste er uenige i, at digitalisering er absolut nødvendigt, hvis danske virksomheder også i fremtiden skal være blandt de mest kreative og effektive i...

30 dages abonnement GRATIS - så kan du læse alt online indhold, læse e-avisen og få adgang til det elektroniske arkiv.

ja tak, lad mig prøve!

Allerede abonnent? Log ind




Mere Erhverv