Tip os log ind
  • 1/: For tredje år i træk modtog Pakkerejse-Ankenævnet i 2018 over 300 klager. Det er første gang siden oprettelsen, at niveauet ligger så højt. Psykoterapeut Lizl Rand mener, det skyldes urealistiske forventninger.?
    Foto: Polfoto
  • 1/: Heidi Bonnet, Engesvang: - Jeg har aldrig klaget over en ferie efterfølgende. Vi har været i USA og i Østen, og det er sjældent, vi har oplevet nogle problemer. De lokale har altid været glade for at hjælpe, og jeg vil i hvert fald 1000 gange hellere tage den med det samme end efterfølgende, når vi er hjemme igen.
  • 1/: Hasse Gøtzsche, Kibæk: - Jeg må sige, det bliver et lidt mat svar, for det er altid gået helt fint. Jeg synes også folk selv har et ansvar for deres ferie. Jeg checker for eksempel altid hotellets placering ud på Google Streetview, så jeg kan se, om det ligger lige ud til en trafikeret rundkørsel eller noget andet, som rejsebureauet måske ikke ligefrem reklamerer med.
  • 1/: Kirsten Bjørn-Thygesen, Herning: - Vi tog på en ferie til Gran Canaria i vinterhalvåret, hvor palmerne lå ned, der var oversvømmelse, og min mand kom på hospitalet med omgangssyge, som øen var hårdt ramt af på det tidspunkt, fortæller Kirsten Bjørn-Thygesen, som dog ikke klagede til sælgerne af rejsen. - Nej det gjorde jeg ikke, for det var jo mest min egen skyld - vi kunne jo bare have taget længere væk. Vi har grinet af det lige siden.

Danskerne klager over ferien: - Vi har vanvittige forventninger

Danskernes klagelyst er resultatet af en syg kultur, mener forfatter Lizl Rand. Øverst kan du ved at klikke videre blandt billederne læse tre midtjyders holdninger til ferieklageriet
09. april 2019, 16.03

Klager Hvis man har bestilt en solferie, og solen udebliver - er det så i orden at klage? Flere og flere danskere klager i hvert fald over deres ferie, men...

30 dages abonnement GRATIS - så kan du læse alt online indhold, læse e-avisen og få adgang til det elektroniske arkiv.

ja tak, lad mig prøve!

Allerede abonnent? Log ind




Mere Erhverv