Tip os log ind
Klaus Buch Møberg.

Besøg af Jehovas Vidner

13. maj 2019, 13.30

JEHOVAS VIDNER Jeg har lige haft besøg af Jehovas Vidner. De var på rundtur i Kibæk. En meget behagelig samtale fik jeg med to søde personer. De fortalte levende og engageret om deres virke og tro. Temaet var døden - og det angår jo os alle. Døden kan fylde os med frygt, fordi den skiller os fra vore kære og den frarøver os alt det gode i livet.

De spurgte om jeg var en troende præst - og ja, det er jeg. Jeg tror på Gud; som vores himmelske Far, Jesus og Helligånden. Her var et punkt, hvor vi var uenige, for de tror på Jehova Gud. Det perspektiverede en anelse deres spørgsmålet, om jeg var en troende præst. Men som sagt, jeg tror på den tre-enige Gud og jeg tror på livet efter døden, hvor vi skal opstå med et opstandelses legeme på den nye jord under den nye himmel. Meget af det var altså temmelig ens med det, de fremførte.

Måske har I også haft besøg af dem og talt om livet, døden og livet efter døden. En advarsel bliver jeg dog nødt til at komme med. For da de skulle til at gå videre, spurgte jeg, om vi skulle slutte af med at bede sammen. Så sagde de nej. Og begrundelsen var, at de havde en anden religion end mig. Vi tror altså ikke på det samme.

Det vidste jeg sådan set godt, men jeg synes det er vigtigt, at I andre, som har haft eller får besøg af dem, skal vide, at det er en anden religion. De bruger mange af de samme vendinger og termer, men det er en anden tro. De invitere til bibeltimer og til at læse i deres folder. Sådanne bibeltimer kan jeg også udbyde og jeg er helt sikker på, at jeres lokale præst også kan stå for sådanne bibeltimer: Bibeltimer om livet, døden og opstandelsen. Eller man kan mødes i en af de lokale bibelgrupper, som med garanti også findes i jeres område - og det er ikke uforskammet at spørge dem om, de tilhører folkekirken, inden man begynder at komme hos dem.

Med kærlig hilsen fra en troende præst i Assing sogn.

Ordet er dit



Mere Debat