Tip os
  • 1/: Lækre billeder med mørkt skær er en del af Blue Fox' nye brandingkampagne. Her er det angriberen Lasse Lassen, der illustrerer »byens rødder« og »midtjysk vilje«.
    Foto: Blue Fox Kampagne
  • 1/: Marketingansvarlig Cliff Skov Olesen vil signalere tradition og stærke rødder, men også nye tider med Blue Fox' nye brandingkampagne.
    Foto: Toke Hage

Ny Blue Fox-kampagne sætter fokus på rødderne

Herning Blue Fox signalerer nye tider med traditionsbundne slogans og nye grafiske linjer
13. september 2017, 07.50

BrandingKampagne »Byens rødder. Midtjysk vilje«. Sådan lyder overskriften for Herning Blue Fox' nye brandingkampagne.

Klubben vil på alt materiale i den nye sæson signalere nye tider med en ny grafisk linje og nye slagord. Det vil fremgå på billetter, sæsonkort, kampplakater, reklametryksager og klubbens nye kampprogram.

- Det er meget længe siden, at vi har ændret noget på vores branding udadtil, men nu mener vi, at tiden er inde. Vi står foran en meget spændende sæson, vi får ny hal, og vi har VM i Danmark om et år. Der sker noget med dansk ishockey - og især her i området - nu, og det vil vi også gerne signalere i vores materiale, fortæller Cliff Skov Olesen, marketingansvarlig i Herning Blue Fox.

Stolt af stærke rødder

Den nye kampagne sker i et tæt samarbejde med Søren Märcher fra firmaet &Revenue. Han har en fortid i blandt andet FC Midtjylland og AGF, hvor han har været med til at lave lignende kampagner.

- Vi fik hjælp af Søren allerede under slutspillet sidste sæson, og det samarbejde har vi nu taget et skridt længere med denne kampagne, siger Cliff Skov Olesen.

Formålet med kampagnen er todelt.

- Vi vil gerne tydeliggøre vores rødder. Det kan godt være, at vi ikke har været de mest vindende i de seneste år, men vi er en fantastisk talentfabrik for dansk ishockey. Vi står meget stærkt i ungdomsafdelingen, har mange lokale spillere på vores ligahold, og vi har opfostret mange af de helt store danske navne i udlandet. Det er vi stolte af, siger Cliff Skov Olesen.

Nyt kampprogram til hver kamp

Som en del af kampagnen kan tilskuerne på Kvik Hockey Arena også glæde sig over, at der i den kommende sæson er et nyt kampprogram til hver hjemmekamp og ikke blot ét til hele sæsonen som hidtil.

Programmet bliver lavet i samarbejde med firmaet FL Sportmarketing, som tager sig betalt i form af annonceindtægter fra det kommende kampprogram.

- Der vil være tekst op til den enkelte kamp og flere andre nye indslag, som vi forventer, at vores publikum vil blive glade for, siger marketingansvarlig i Blue Fox, Cliff Skov Olesen.

Ordet er dit